لوگوها در همه جا ظاهر شدند. از نشانه گذاری چهارپایان در دشت های مرتفع تا ابزار و وسایل منزل معروف، اقلام تولید انبوه نمادهایی برای شناسایی آسان تولیدکنندگانشان را دربرداشتند. بعضی از این لوگوها هنوز وجود دارند— برای مثال، لوگوی معروف "صخره گیبرالتار"[1] موسسه بیمه پرودنشال[2] اولین بار در دهه 90 پدیدار شد.
همزمان با پیشرفت های صنعتی، استفاده از لوگوها نیز توسعه یافت. با وجود اینکه سبک ها تغییر کرده بود، اصول اولیه استفاده از لوگوها مثل قبل بود. در اوایل دهه 1900، اولین طراحان گرافیکی حرفه ای طراحی لوگوهای خود را به فروش می رساندند.
منبع :
طراحی و چاپ لوگو | طراحی لوگو و چاپ